Handelsbetingelser for Kunstglæde.dk
Disse handelsbetingelser gælder for al handel med Kunstglæde.dk (herefter “Kunstglæde” eller “vi/os”). Ved køb af abonnement eller bestilling af arrangementer hos Kunstglæde accepterer du samtidig nedenstående vilkår. Vi anbefaler, at du læser dem grundigt igennem, inden du gennemfører et køb.
1. Generelt
1.1. Kunstglæde sælger pladser på kunsthold (abonnement) samt tilbyder booking af arrangementer, herunder fødselsdage, firmaevents, temadage m.v.
1.2. Alle aftaler indgås på dansk, og alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms, medmindre andet er angivet.
1.3. Disse handelsbetingelser er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning.
2. Abonnement på kunsthold
2.1. Abonnementets varighed
Abonnementet løber som udgangspunkt for en hel sæson á 6 måneder. Ved tilmelding forpligter du dig til at betale for hele sæsonens forløb, med afsæt i den resterende sæson baseret på perioden for din opstart.
2.2. Betaling
- Betaling for abonnementet sker forud, enten som én samlet betaling for sæsonen eller eventuelt i rater, hvis dette tilbydes.
- Abonnementet kan ikke refunderes helt eller delvist, selvom du vælger ikke at deltage i dele af forløbet eller ophører med at deltage undervejs.
2.3. Udeblivelse og erstatningssession
- Der ydes som udgangspunkt ingen form for kompensation, tilbagebetaling eller erstatningssession ved udeblivelse fra en planlagt undervisningsgang.
- Hvis du giver besked om udeblivelse senest 72 timer før den pågældende undervisningsdag, kan du dog få mulighed for at deltage på en ekstra session. Tidspunkt for denne session aftales mellem dig og Kunstglæde med forbehold for ledig kapacitet.
2.4. Forlængelse eller ændring af abonnement
- Eventuel forlængelse, opgradering eller nedgradering af abonnement kan kun ske efter særskilt aftale og træder først i kraft efter den igangværende sæsons udløb, medmindre andet er aftalt.
3. Booking af arrangementer (f.eks. fødselsdage, events, temadage)
3.1. Bestilling
Bestilling af arrangementer sker via vores hjemmeside, e-mail eller telefonisk. Ved bekræftelse oprettes der en bindende aftale mellem dig og Kunstglæde.
3.2. Betaling
- Ved booking betales et depositum eller hele beløbet, som aftales ved bestilling.
- Samtlige priser oplyses skriftligt inden endelig bekræftelse.
3.3. Aflysning og refundering
- Aflysning med fuld refundering kan kun ske, hvis den foretages senest 30 dage før arrangementsdatoen.
- Ved aflysning senere end 30 dage før arrangementet vil du stadig være forpligtet til at betale for allerede afholdte materialeudgifter samt 50 % af den øvrige arrangementspris. Dette skyldes planlægning, indkøb, og reservation af lokaler, som ikke kan refunderes eller genanvendes.
4. Ingen fortrydelsesret på tidsbestemte ydelser
4.1. Når du køber en tidsbestemt ydelse (fx et abonnement for en sæson, eller et arrangement, der afholdes på en bestemt dato), er du som udgangspunkt ikke omfattet af den almindelige 14 dages fortrydelsesret efter dansk forbrugerlovgivning.
4.2. Har du spørgsmål til fortrydelsesret eller ønsker at foretage en aflysning, bedes du kontakte os hurtigst muligt på de kontaktoplysninger, der fremgår nedenfor.
5. Reklamation og ansvar
5.1. Reklamation
Skulle der mod forventning opstå problemer med vores ydelser, bedes du kontakte os hurtigst muligt, så vi kan finde en løsning.
5.2. Ansvar
Kunstglæde kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder tabt fortjeneste, driftstab eller lignende. Kunstglædes erstatningsansvar er i alle tilfælde begrænset til direkte, dokumenterbare tab.
6. Persondatapolitik
6.1. Ved køb af abonnement eller booking af arrangementer hos Kunstglæde, vil du blive bedt om at oplyse personlige data som navn, adresse, e-mail mv. Disse oplysninger behandles i overensstemmelse med vores persondatapolitik og gældende databeskyttelseslovgivning.
6.2. Formålet med behandlingen er at kunne levere den aftalte ydelse samt yde kundeservice. Oplysningerne deles ikke med tredjeparter, medmindre det er nødvendigt for gennemførelse af aftalen (fx booking af eksterne lokaler).
6.3. Du har til enhver tid ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi opbevarer om dig, samt få dem rettet eller slettet. Kontakt os for yderligere information.
7. Force majeure
7.1. Kunstglæde kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller aflysninger, der skyldes force majeure, herunder men ikke begrænset til krig, terror, naturkatastrofer, brand, strejker, pandemier eller andre uforudsete begivenheder uden for vores kontrol.
8. Tvister og lovvalg
8.1. Disse handelsbetingelser er underlagt dansk lovgivning, og eventuelle tvister skal anlægges ved de danske domstole.
8.2. Ønsker du at klage over en ydelse købt hos os, kan du i første omgang henvende dig til vores kundeservice. Såfremt der ikke opnås en tilfredsstillende løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (hvis du er forbruger).
9. Kontaktoplysninger
Har du spørgsmål til disse handelsbetingelser, vores ydelser eller ønsker yderligere information, er du velkommen til at kontakte os:
- Kunstglæde.dk
- E-mail: cecilie@kunstglaede.dk
- Telefon: + 45 53 65 65 56
- Adresse: Lyngby Hovedgade 1H, 2800 Lyngby
Senest opdateret: 28.02.2025