Handelsbetingelser for Kunstglæde.dk

Disse handelsbetingelser gælder for al handel med Kunstglæde.dk (herefter “Kunstglæde” eller “vi/os”). Ved køb af abonnement eller bestilling af arrangementer hos Kunstglæde accepterer du samtidig nedenstående vilkår. Vi anbefaler, at du læser dem grundigt igennem, inden du gennemfører et køb.


1. Generelt

1.1. Kunstglæde sælger pladser på kunsthold (abonnement) samt tilbyder booking af arrangementer, herunder fødselsdage, firmaevents, temadage m.v.
1.2. Alle aftaler indgås på dansk, og alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms, medmindre andet er angivet.
1.3. Disse handelsbetingelser er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning.


2. Abonnement på kunsthold

2.1. Abonnementets varighed
Abonnementet løber som udgangspunkt for en hel sæson á 6 måneder. Ved tilmelding forpligter du dig til at betale for hele sæsonens forløb, med afsæt i den resterende sæson baseret på perioden for din opstart.

2.2. Betaling

2.3. Udeblivelse og erstatningssession

2.4. Forlængelse eller ændring af abonnement


3. Booking af arrangementer (f.eks. fødselsdage, events, temadage)

3.1. Bestilling
Bestilling af arrangementer sker via vores hjemmeside, e-mail eller telefonisk. Ved bekræftelse oprettes der en bindende aftale mellem dig og Kunstglæde.

3.2. Betaling

3.3. Aflysning og refundering


4. Ingen fortrydelsesret på tidsbestemte ydelser

4.1. Når du køber en tidsbestemt ydelse (fx et abonnement for en sæson, eller et arrangement, der afholdes på en bestemt dato), er du som udgangspunkt ikke omfattet af den almindelige 14 dages fortrydelsesret efter dansk forbrugerlovgivning.
4.2. Har du spørgsmål til fortrydelsesret eller ønsker at foretage en aflysning, bedes du kontakte os hurtigst muligt på de kontaktoplysninger, der fremgår nedenfor.


5. Reklamation og ansvar

5.1. Reklamation
Skulle der mod forventning opstå problemer med vores ydelser, bedes du kontakte os hurtigst muligt, så vi kan finde en løsning.

5.2. Ansvar
Kunstglæde kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder tabt fortjeneste, driftstab eller lignende. Kunstglædes erstatningsansvar er i alle tilfælde begrænset til direkte, dokumenterbare tab.


6. Persondatapolitik

6.1. Ved køb af abonnement eller booking af arrangementer hos Kunstglæde, vil du blive bedt om at oplyse personlige data som navn, adresse, e-mail mv. Disse oplysninger behandles i overensstemmelse med vores persondatapolitik og gældende databeskyttelseslovgivning.
6.2. Formålet med behandlingen er at kunne levere den aftalte ydelse samt yde kundeservice. Oplysningerne deles ikke med tredjeparter, medmindre det er nødvendigt for gennemførelse af aftalen (fx booking af eksterne lokaler).
6.3. Du har til enhver tid ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi opbevarer om dig, samt få dem rettet eller slettet. Kontakt os for yderligere information.


7. Force majeure

7.1. Kunstglæde kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller aflysninger, der skyldes force majeure, herunder men ikke begrænset til krig, terror, naturkatastrofer, brand, strejker, pandemier eller andre uforudsete begivenheder uden for vores kontrol.


8. Tvister og lovvalg

8.1. Disse handelsbetingelser er underlagt dansk lovgivning, og eventuelle tvister skal anlægges ved de danske domstole.
8.2. Ønsker du at klage over en ydelse købt hos os, kan du i første omgang henvende dig til vores kundeservice. Såfremt der ikke opnås en tilfredsstillende løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (hvis du er forbruger).


9. Kontaktoplysninger

Har du spørgsmål til disse handelsbetingelser, vores ydelser eller ønsker yderligere information, er du velkommen til at kontakte os:


Senest opdateret: 28.02.2025